SME-University Internship

SME-University Internship' merupakan satu program dibawah kelolaan SME Corp dengan kerjasama Universiti tempatan seperti Universiti Teknologi MARA, Universiti Kebangsaan Malaysia dll. Ia adalah bertujuan untuk memberi peluang kepada para pelajar untuk menimba pengalaman dalam industri kecil dan sederhana.

Para peserta diberi kursus selama 3 hari tentang aktiviti keusahawanan dalam industri kecil dan sederhana di Malaysia, peranan kerajaan dalam membantu usahawan, pengurusan kewangan, latihan kepimpinan dalam perniagaan dan sebagainya.

Peserta dibahagi tugasan dalam kumpulan iaitu seramai 5 orang. Tugasan tersebut adalah berbeza setiap bulan dan akan dibentangkan. Penilaian akan diadakan di universiti dengan kehadiran Pengarah program, wakil dari SME Corp dan juga usahawan tersebut.

Tugasan tersebut adalah sebagai 'Junior Consultant' dan sekumpulan ini akan ditempatkan di sebuah syarikat dalam industri kecil dan sederhana seperti Salon, Kedai Kek, Restauran, Kilang Pembuatan Botol dan lain lain.

1 comments:

Anonymous at: September 25, 2011 at 11:16 PM said...

Salam Bro Aziz..
Great progree u had made + now as a DSR-apprentice..
Anyway,
May i know how to participate in the SME-Internship Programme?

p/s My name: KHai
E-mel .. Mrkhai_zen@yahoo.com

Post a Comment

 

Total Pageviews

Navigation

Categories

Follow Me:

First Name:
Email address:
Website:

© 2010 Aziz Shariff Design by Dzignine
In Collaboration with Edde SandsPingLebanese Girls