Konvokesyen UiTM ke-72




Visi

Untuk menetapkan UiTM sebagai universiti terkemuka dengan keunggulan akademik yang mampu memberikan kepimpinan kepada penglibatan dinamik Bumiputera dalam semua bidang profesional standard kelas dunia untuk menghasilkan lulusan yang kompetitif secara global berdiri etika suara.

Misi

Untuk meningkatkan pengetahuan dan kemahiran Bumiputera di semua bidang pengajian melalui program profesional, penyelidikan dan pengabdian masyarakat berdasarkan nilai-nilai moral dan etika profesional.

*sempena istiadat konvokesyen UiTM (20-30 mei 2010)



Universiti Teknologi Malaysia, UiTM adalah institusi utama Pengajian Tinggi Malaysia yang telah mengalami pertumbuhan yang fenomena sejak ditubuhkan pada tahun 1956. universiti ini telah memperluaskan kampus nasional dengan 15 cabang, tiga kampus satelit, kampus sembilan bandar, 21 perguruan tinggi sekutu dan kampus cerdas untuk masa depan. Dengan rangkaian yang luas dan disokong oleh 15 000, universiti menawarkan lebih dari 300 program akademik dalam persekitaran yang kondusif dan bersemangat. Hal ini juga rumah bagi hampir 120,000 pelajar.

Universiti komited untuk membantu pelajar Bumiputera mencapai pada peringkat kesarjanaan yang tertinggi dan untuk mempersiapkan mereka untuk kerjaya dalam amalan umum dan profesional dalam pelbagai bidang. Pembentukan adalah berdasarkan visi biasiswa yang beredar dan keunggulan akademik yang mampu memberikan kepimpinan dalam pelbagai arena.

Walaupun masih pemula dibandingkan dengan rakan tempatan, UiTM mempunyai reputasi sebagai salah satu universiti Malaysia inovatif dan entreprenuerial, kerana telah membentuk hubungan dengan sektor industri banyak dan pelbagai. Oleh kerana itu, hubungan dengan industri telah memperkaya penyelidikan dan inovasi serta budaya keusahawanan.

Hari ini, UiTM menarik kekuatan dari inisiatif para pengasasnya, menjelajah dan menguasai pelbagai batas-batas pengetahuan untuk mendapatkan status universiti kelas dunia.


p/s : semoga graduasi UiTM lebih berdaya saing di peringkat global.yosh!

0 comments:

Post a Comment

 

Total Pageviews

Navigation

Categories

Follow Me:

First Name:
Email address:
Website:

© 2010 Aziz Shariff Design by Dzignine
In Collaboration with Edde SandsPingLebanese Girls